Результати реалізації першого етапу проєкту Erasmus+ KA2 “UKROTHE”

29 жовтня 2021 року кафедра фізичної терапії, ерготерапії Хмельницького національного університету разом із колегами-партнерами із Дрогобицького державного педагогічного університету ім. Івана Франка та Придніпровської державної академії фізичної культури та спорту мали за честь бути спікерами та спільно представляти результати реалізації першого етапу проєкту Erasmus+ KA2 “UKROTHE” «Розробка освітньої програми з ерготерапії» за грантової підтримки Європейської комісії на вебінарі для REHAB-project «Physiotherapy in cardiac rehabilitation of persons with chronic heart failure».

Темою вебінару була «Серцева реабілітація». Крім того, на цьому заході організатори запросили учасників проєкту Erasmus+ KA2 “UKROTHE”, підвести підсумки нашої діяльності в рамках вказаного проєкту. На доповідь було виділено 45 хвилин, за цей час студенти та викладачі  ЗВО проєкту REHAB ознайомлювались із результатами реалізації першого етапу нашого проєкту, що послугувало хорошою дисемінацією для усіх учасників вебінару.

Презентацію на тему «Results of the implementation of the Ist phase of the Ukrothe project» представили к.пед.н. Ніна Грибок, к.пед.н. Наталія Іванків, к.т.н. Інна Солтик, старший викладач Людмила Басенко, к.фіз.вих. Олександра Афанасьєва.

Інна Солтик представила результати тренерської програми «Train the trainer», де модераторами курсів були відомі фахівці та викладачі країн партнерів проєкту Erasmus+ KA2 “UKROTHE” Anne-Marie Denolf (VIVES University College, Бельгія), Joaquim Faias (Porto Polytechnic Institute, Португалія); Ivan Vanhulle (vzw Oradea, Бельгія) та Lorenzo Billiet (VIVES University College, Бельгія). Пояснила яким чином у викладачів українських університетів формуються професійні компетентності ерготерапевта. Перерахувала курси, які включає тренерська програма «Train the trainer».

Також доповіла про те, що проєкт Erasmus+ KA2 «UKROTHE» забезпечив матеріальною базою та надав можливість в Хмельницькому національному університеті відкрити навчально-наукову лабораторію. Повідомила учасників вебінару про те, що проєкт “UKROTHE” дав змогу закупити багато унікального обладнання. На слайдах до презентації були представлені різні види динамометрів, різноманітний садовий інструмент, всілякі інструменти, які допомагають людям з обмеженими можливостями готувати та споживати їжу, засоби для догляду за собою, а також різноманітні тести для функціональної діагностики пацієнтів та ін.

Людмила Басенко розповіла учасникам вебінару про те, що проєкт Erasmus+ KA2 “UKROTHE” розкриває нові можливості для розвитку викладачів. Доповіла про те, як викладачі університетів-партнерів були учасниками «Міжнародного модулю з дитячої реабілітації 2021 / «International Module on Paediatric Rehabiliation 2021». Також повідомила, що вагомим доповненням проєкту Erasmus+ KA2 “UKROTHE” є Міжнародний проєкт: «Стійкість та самотність» International project: Sustainability and Loneliness, в якому взяли участь понад 100 студентів з Бельгії, Данії, Іспанії, Португалії, Фінляндії та студентів університетів партнерів українських ЗВО.

На завершення доповіді Людмила Басенко підвела підсумки реалізації першого етапу проєкту Erasmus+ KA2 “UKROTHE”. Серед них назвала наступні:

  • Можливість розроблення освітньо-професійної програми «Ерготерапія» першого бакалаврського рівня в університетах. Проєкт створив передумови, надав орієнтири для розробки освітньої програми «Ерготерапія».
  • Можливість навчатися та покращувати свої професійні якості на тренерській програмі «Train the trainer» у рамках проєкту Erasmus+ KA2 “UKROTHE”, завдячуючи спеціальним курсам з «Ерготерапії», розробленими іноземними викладачами.
  • Можливість брати участь у різних фахових семінарах.
  • Знайомство з іноземними спеціалістами, які мають величезний досвід в ерготерапії.
  • Проєкт Erasmus+ KA2 «UKROTHE» забезпечив матеріальною базою та надав можливість при університетах відкрити навчально-наукову лабораторію. Тим самим проєкт дав змогу нашим студентам наочно побачити облаштування побуту людей із певними фізичними особливостями та надав для них величезну мотивацію в навчанні. А викладачам у свою чергу в такій спеціалізованій лабораторії буде легше і доступніше пояснити студентам суть завдань, які стоятимуть у майбутньому перед ерготерапевтами.
  • Налагодив тісні взаємовідносини між університетами України, а саме між Дрогобицьким державним педагогічним університетом імені Івана Франка, Хмельницьким національним університетом, Придніпровською державною академією фізичної культури та спорту.
  • Стимулював розвивати професію ерготерапії в Україні.
  • Завдячуючи проєкту ми співпрацюємо з потенційними роботодавцями, а також маємо можливість організовувати практики для студентів на їх базах.