З 15.12.2020 розпочалась тренерська програма «Train the trainer» у рамках проєкту Erasmus+ KA2 “UKROTHE” розробка освітньої програми з ерготерапії за грантової підтримки Європейської комісії.
Учасниками програми є усі партнери проєкту від українських закладів вищої освіти Дрогобицького державного університету імені. Івана Франка, Придніпровської державної академії фізичної культури і спорту та Хмельницького національного університету.
Метою даної програми є формування у викладачів університетів професійних компетентностей ерготерапевта. Програма включає 5 курсів:
1. Основи ерготерапії.
2. Теорія і моделі ерготерапії.
3. Міжпрофесійна співпраця в ерготерапії.
4. Дослідження.
5. ICF (МКФ – Міжнародна класифікація функціонування).
Модераторами курсів є відомі фахівці та викладачі країн партнерів проєкту Anne-Marie Denolf (VIVES University College, Бельгія), Joaquim Faias (Porto Polytechnic Institute, Португалія); Ivan Vanhulle (vzw Oradea, Бельгія) та інші.
З Хмельницького національного університету за цією програмою навчаються п’ять викладачів кафедри фізичної терапії, ерготерапії: Олег Базильчук, Микола Майструк, Наталія Вольєва, Інна Солтик, Людмила Басенко.
Навчання тренерів відбувається на платформі EasyClass де розміщений навчальний план, презентації до курсу, література та різноманітні вікторини. Після опрацювання матеріалу курсу відбувається оцінка отриманих знань у вигляді письмового екзамену. На даному етапі нашими викладачами пройдено уже 2 курси тренерської програми. Триватиме програма «Train the trainer» 6 місяців – до травня 2021 року.
Окрім цього, проєкт Erasmus+ KA2 “UKROTHE”, розкриває все нові можливості для розвитку наших викладачів. Так, шестеро викладачів університетів-партнерів, серед яких викладачка кафедри фізичної терапії, ерготерапії Людмила Басенко пройшовши відповідні етапи відбору, є учасниками «Міжнародного модулю з дитячої реабілітації 2021 / «International Module on Paediatric Rehabiliation 2021» , який розпочався 22.03.21. Загалом беруть участь 50 учасників з Фінляндії, Франції, Австрії, Бельгії, Іспанії, Туреччини, Сурінаму, Норвегії США та України.
Головними модераторами виступають Університет Гента, Центр реабілітації дітей Університетська лікарня Гент, HOWEST, Університет прикладних наук Артевельде та HOGENT (University of Ghent, Child rehabilitation Center University Hospital Ghent, HOWEST, Artevelde University of Applied Sciences and HOGENT).
Метою модуля є двотижневий інтенсивний обмін знаннями, досвідом та культурою між студентами, викладачами та фахівцями. Наразі закінчився насичений тиждень онлайн навчання та отримано багато нової інформації. В програму модуля також була включена презентація команди від України «Health care and rehabilitation in Ukraine».
Ще одним вагомим доповненням проєкту Erasmus+ KA2 “UKROTHE” є Міжнародний проект: «Стійкість та самотність» International project: Sustainability and Loneliness, в якому беруть участь більше 100 студентів з Бельгії, Данії, Іспанії, Португалії, Фінляндії та університетів партнерів українських ЗВО. Університети-учасники: Університет прикладних наук VIVES Брюгге (Бельгія), Орхуський університет VIA (Данія), Університет Рей Хуан Карлос Мадрид (Іспанія), Escola Superior de Saúde | Politécnico do Porto (Португалія), Університет прикладних наук Arcada, Гельсінкі (Фінляндія), Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка (Україна), Хмельницький національний університет (Україна), Придніпровська державна академія фізичної культури та спорту м. Дніпро (Україна).
Організаційно студенти поділені на групи по 15-18 чоловік де є призначений куратор з європейської країни. Також ця людина є контактною особою проєкту.
Від Хмельницького національного університету беруть участь чотири студентки спеціальності 227 Фізична терапії, ерготерапія групи ФТЕ-18-1:
1. Катерина Ткачук
2. Дарина Фощій
3. Любов Штоковецька
4. Наталія Штоковецька
Ключовими критеріями відбору учасників проєкту це: студенти, які навчаються мінімум на другому курсі та базові знання англійської мови.
Цілі цього проекту полягають у навчанні студентів:
– порівнювати та розмірковувати про вплив «Цілей сталого розвитку ООН» у своїх країнах загалом та на ерготерапію зокрема
– порівнювати та розмірковувати про якість надання послуг ерготерапії для конкретної групи клієнтів, яка страждає від самотності в різних європейських країнах (методи та прийоми, ставлення та організаційні структури);
– демонструвати докази поглиблення своїх знань про «Цілі сталого розвитку ООН», самотність, послуги, пов’язані з ерготерапією, пов’язані з обраною групою клієнтів (невелика оглядова література, обмін даними між студентами);
– показати докази обміну думками та інформацією зі студентами інших країн;
– демонструвати обізнаність як міжнародної та міжкультурної особистості та міркувати про подібності та відмінності.
– розмірковувати про власну відповідальність в умовах активного глобального громадянства;
– ділитися знаннями шляхом спільного навчання, через поважну та рівну позицію.
В рамках цього проекту учасники мають можливість розвивати свої компетенції в галузі інтернаціоналізації та інтеркультуралізації.